| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 25.08.2017 rozpoczynamy sprzedaż najnowszego modelu Pancernika Bismarck. Wszystkie zamówienia składane na ten model i akcesoria będą sukcesywnie realizowane po 1.09.2017. A już we wrześniu kolejne - NOWOŚCI MODEL HOBBY!!!!! Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe Emden

dodaj do koszyka
 
Nazwa:
Emden
Producent:
MODELIK
Cena:
45 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:200
Stopień trudności: Średni


Funkcja:
  - Lekki krążownik
Stocznia:
  - Wilhelmshaven

Dane techniczne:
  - Długość:  155,1 m
  - Wysokość: 
  - Szerokość:  14,3 m
  - Zanurzenie:  5,9 m
  - Wyporność standardowa:  5600 t
  - Wyporność maksymalna:  6990 t155,1 m
  - Paliwo:  początkowo 875 t. węgla i 860 t. ropy, od 1934 - 1270 t. ropy
  - Zasięg:  6750 mil morskich przy prędkości 14 w

Napęd:
  - 2 turbiny parowe o mocy 46 500 KM, 10 kotłów parowych, 2 śruby
Prędkość maksymalna:
  - 29,4 w

Uzbrojenie:
- 8 pojedynczych dział 150 mm C/36
- 3 pojedyncze działa przeciwlotnicze 105 mm
- 2 działka przeciwlotnicze 40 mm Bofors
- 2 działka przeciwlotnicze 37 mm (od 1938)
- 20 działek przeciwlotniczych 20 mm (6 x II i 2 x IV)
- # 4 wyrzutnie torpedowe 533 mm (dwie podwójne - od 1934)
- 120 min

Dodatki do modelu:

Łańcuch okrętowy, Chain, Kette - 2,9mm / 50 cm
Cena: 3 zł

brak towaru
LUFY DZIAŁ - Emden
Cena: 22 zł

dodaj do koszyka
Trapy 80 cm SKALA - 1:200
Cena: 9.5 zł

brak towaru
Reling potrójny prosty 135cm SKALA - 1:200
Cena: 8 zł

dodaj do koszyka
Szkielet wycinany laserem Emden - Frames - Spannten
Cena: 18 zł

brak towaru
Farby akrylowe PACTRA, okręty Acrylics, warships [5x10ml]
Cena: 22.5 zł

dodaj do koszyka
Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru


Rys historyczny:
  Postanowienia traktatu wersalskiego, nakładające ograniczenia na rozwój niemieckiej armii po I wojnie światowej, zezwalały Niemcom na posiadanie jedynie 6 krążowników, o maksymalnej wyporności 6000 t i kalibrze dział 150 mm. Jednocześnie, zwycięskie mocarstwa pozostawiły Niemcom jedynie przestarzałe krążowniki pancernopokładowe, odbierając nowsze krążowniki lekkie. Już w latach 20. podjęto więc w Niemczech budowę nowego okrętu tej klasy. Na skutek ciężkiej sytuacji ekonomicznej po wojnie, nie prowadzono jednak początkowo prac projektowych nad nowym typem, lecz konstrukcja nowego okrętu bazowała z niewielkimi ulepszeniami na projekcie ostatnich krążowników lekkich okresu wojny Coeln (II). Stępkę nowego okrętu położono 8 grudnia 1921 w stoczni w Wilhelmshaven, wodowano go 7 stycznia 1925, a wszedł do służby pod nazwą "Emden" 15 października 1925. Krążownik "Emden" był okrętem udanym, choć odpowiadał konstrukcyjnie standardom I wojny światowej. Mimo ograniczonej wyporności w stosunku do nowszych projektów zagranicznych, był stosunkowo dobrze opancerzony według charakterystycznego dla krążowników niemieckich schematu - oprócz burtowego pasa pancernego posiadał wewnętrzny pokład pancerny, o kształcie w przekroju poprzecznym zbliżonym do trapezowego (jak w krążownikach pancernopokładowych). Skosy pokładu pancernego, umieszczonego na wysokości górnej krawędzi pasa pancernego, schodziły do burt pod kątem 40° i stykały się z dolną krawędzią pasa burtowego, zapewniając dobrą ochronę. Kadłub dzielił się na 23 przedziały wodoszczelne. Okręt miał też dobre charakterystyki morskie (w przeciwieństwie do późniejszych niemieckich lekkich krążowników). Jego główną wadą była przestarzała artyleria - pojedyncze działa z maskami pancernymi. Jej rozstawienie było jednak krokiem naprzód w stosunku do wcześniejszych typów, gdyż na dziobie ustawiono dwa działa w dwóch poziomach; było ono charakterystyczne dla projektów tego okresu i nieco lepsze niż w brytyjskich, wywodzących się z I wojny krążownikach typu D i typu E, gdyż dzięki umieszczeniu burtowych dział na dziobie i rufie, ogień w tych kierunkach na wprost mogło teoretycznie prowadzić po 4 działa (salwa burtowa we wszystkich tych typach była taka sama - 6 dział). Sam kaliber dział był typowy dla krążowników lekkich. Po wybuchu II wojny światowej, okręt wszedł do działań bojowych już 3 września 1939, stawiając zagrodę minową na Morzu Północnym. 4 września wraz z innymi okrętami przeszedł nalot brytyjskich bombowców Blenheim IV w bazie Wilhelmshaven. Odniósł niewielkie uszkodzenia i straty w załodze od odłamków bomb oraz zestrzelonego samolotu, który uderzył w okręt (29 zabitych). "Emden" następnie wziął udział w ataku na Norwegię (operacji Weserübung) w kwietniu 1940, w grupie skierowanej do zajęcia Oslo, z krążownikami ciężkimi "Blucher" (zatopionym podczas operacji) i "Lützow". Transportował desant 600 żołnierzy, których wysadził 8 kwietnia w rejonie baterii nadbrzeżnych. Następnie, jako najstarszy z niemieckich krążowników, wobec ograniczenia użycia dużych okrętów przez Niemcy, bazował na Bałtyku i używany był do celów szkolnych. Jedynie po ataku na ZSRR, 25 i 26 września 1941 "Emden" z krążownikiem "Leipzig" ostrzeliwał cele brzegowe na wyspach w Zatoce Ryskiej, odpierał przy tym atak radzieckich kutrów torpedowych. Dopiero we wrześniu 1944 okręt ponownie użyto bojowo, do postawienia min w Skagerraku. Przeszedł on przedtem modernizację artylerii i wzmocnienie artylerii przeciwlotniczej. 9 grudnia 1944 "Emden" wszedł na skały w Oslofiordzie i odniósł uszkodzenia dna, po czym został skierowany na remont do Königsbergu. Na skutek postępów wojsk radzieckich, 24 stycznia 1945 nie ukończywszy remontu został przeholowany do Piławy (ewakuując przy tym z Königsbergu szczątki marszałka Hindenburga), a 30 stycznia do Gdyni, gdzie ponownie zamontowano na nim uzbrojenie. 2 lutego wyszedł do Kilonii, mogąc rozwijać tylko prędkość 10 węzłów. W dalszym ciągu przebywając w remoncie, został uszkodzony na skutek nalotów brytyjskiego lotnictwa 12 marca, 3 kwietnia i 9 kwietnia. Uszkodzony okręt został wyrzucony na brzeg i opuszczony przez załogę 26 kwietnia, a 3 maja wysadzony w powietrze. Do 1947 wrak został złomowany.


Internetowy sklep modelarski model hobby
Get Adobe Flash player