| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 21.02.2018 rozpoczynamy wysyłkę najnowszego modelu niemieckich pojazdów na podwoziu czołgu PzKpfw I. Sanitatskraftwagen I auf PzKpfw. I Ausf.A Panzerbefehlswagen KlPzBfWg 1KlA Kolejna nowość to Japoński eskortowiec IJN Shimushu. Okręt w stanie na 1944 rok. Model i akcesoria można już zamawiać w naszym sklepie. Wysłkę rozpoczynamy po weekendzie około 25.02.2018. Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe T-34/76

brak towaru
 
Nazwa:
T-34/76
Producent:
A. Haliński
Cena:
135 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:25
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Czołg średni
Producent:
  - fabryki w Charkowie i Stalingradzie

Dane techniczne:
  - Długość:  5,92 metra
  - Wysokość:  2,41 metra
  - Szerokość:  2,99 metra
  - Masa całkowita:  26,8 tony
  - Załoga:  4 ludzi - (kierowca, dowódca-celowniczy, ładowniczy, strzelec-radiotelegrafista)
  - Zasięg w terenie:  -
  - Zasięg na drodze:  300 km

Napęd:
  - wysokoprężny, 4-suwowy, 12-cylindrowy widlasty W-2
Prędkość maksymalna:
  - 54 km/h

Uzbrojenie:
- armata L-11 lub F-34 kal. 76,2 mm
- 2 karabiny maszynowe DT kal. 7,62 mm






Dodatki do modelu:

Lina holownicza do czołgu T-34 (2 szt)
Cena: 15 zł

dodaj do koszyka
Zestaw gąsienic T-34 - Tracks - Laufketten
Cena: 60 zł

brak towaru
Tektura modelarska 0.5mm - zalecany 1 arkusz A3
Cena: 0.8 zł

dodaj do koszyka
Tektura modelarska 1.5mm - zalecane 2 arkusze A3
Cena: 1.25 zł

brak towaru
Emalie modelarskie, broń pancerna (II w.ś.) - ZSRR
Cena: 22.5 zł

dodaj do koszyka


Rys historyczny:
  T-34/76
T-34/76 - czołg średni, konstrukcji radzieckiej, z okresu II wojny światowej. Uważany za jeden z najlepszych czołgów II wojny światowej. Podstawowa wersja, uzbrojona w armatę kalibru 76 mm, nosiła oznaczenie T-34, lecz czasami jest określana jako T-34/76 dla odróżnienia od późniejszej wersji T-34/85, uzbrojonej w armatę 85 mm (opisanej dokładniej w osobnym artykule). Istniała też małoseryjna wersja T-34/57 oraz wersje specjalne, jak czołgi-miotacze ognia OT-34.

Historia
W końcu 1937, fabryka nr 183 w Charkowie, otrzymała założenia techniczne do projektu nowego czołgu kołowo-gąsienicowego. Miał on nosić oznaczenie BT-20. Dla przyśpieszenia prac, powołano specjalny zespół konstruktorów. Zespołem kierował M. Koszkin. W jego skład weszli m. in. A. F. Morozow i P. T. Kuczerenko. Projektowano jednocześnie dwa pojazdy o zbliżonych parametrach. W maju 1938, zaprezentowano efekty prac. Przedstawiono projekt czołgu kołowo-gąsienicowego A-20 i gąsienicowego A-32. Testom poddano prototypy obu pojazdów. A-32 okazał się lepszą konstrukcją. W wyniku testów postanowiono skierować go do produkcji seryjnej w ulepszonej wersji oznaczonej A-34. 19 grudnia 1939 nowy pojazd, oznaczony T-34, został przyjęty do uzbrojenia Armii Czerwonej. Pierwszy prototyp czołgu T-34, powstał jednak dopiero w styczniu 1940. Początkowo zamówiono serię 150 wozów. Zamówienie powiększono, latem 1940, do 600 sztuk. Produkcja miała się odbywać w Charkowie i Stalingradzkiej Fabryce Traktorów. Początkowo natrafiała ona na duże trudności. W Stalingradzie ruszyła dopiero w 1941.
Od początku prac nad czołgiem, dokonywano licznych usprawnień. Jesienią 1941, w czasie ewakuacji zakładów produkcyjnych za Ural, montowano przejściowo w czołgach T-34 silniki gaźnikowe.

Służba
Od pierwszych dni wojny niemiecko-radzieckiej, zaznaczyła się przewaga T-34 nad czołgami niemieckimi pod każdym niemal względem. Była ona widoczna w uzbrojeniu, opancerzeniu, a także manewrowości. Wozy te zyskały dobrą opinię zarówno żołnierzy radzieckich, jak i niemieckich. Początkowo było ich jednak zbyt mało jak na potrzeby frontu. Starano się temu zaradzić formując oddziały mieszane. Składały się one z pododdziałów czołgów ciężkich, średnich i lekkich. Taka organizacja powodowała jednak wiele problemów w dowodzeniu. Wynikały one z różnic w ruchliwości, osiągach, a także stosowanych środkach łączności. Dopiero w lecie 1942 zwiększone dostawy nowego sprzętu, umożliwiły zmiany w organizacji jednostek. T-34 stał się podstawowym typem czołgu. Był traktowany jako wóz uniwersalny. Używany do wsparcia piechoty, a także wykonywania samodzielnych zadań operacyjnych i rozpoznania. Oprócz Armii Radzieckiej, czołgi T-34, używane były w armii czeskiej i jugosłowiańskiej. Znalazły się też, od 1943, w uzbrojeniu Ludowego Wojska Polskiego. Zdobyczne pojazdy znalazły się w uzbrojeniu armii fińskiej i niemieckiej.

Wersje

T-34 model 1940
Pierwsza seryjna wersja czołgu T-34. Posiadała wieżę spawaną. Głównym uzbrojeniem była armata L-11 kalibru 76,2 mm.
T-34 model 1941
Produkowana od 1941 roku wersja z wyższą wieżą odlewaną. Głównym uzbrojeniem tej wersji była armata F-34 kalibru 76,2 mm. Wozy tej wersji były wyposażone w nowy typ kół jezdnych i gąsienice o lepszej przyczepności.
T-34 model 1942
Wersja wyposażona w nową wieżę wzorowaną na wieży prototypowego czołgu T-34M. W wersji tej zastosowano także powiększone zbiorniki paliwa.
T-34 model 1943
Czołgi tej wersji posiadały wieżyczkę dowódcy umocowaną na stropie wieży.
OT-34
Czołgi tej wersji były wyposażone w miotacz ognia ATO-41, czołgi model 1942 i 1943 posiadały miotacz ognia ATO-42, który był montowany w kadłubie, obok stanowiska mechanika-kierowcy.


Internetowy sklep modelarski model hobby