| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 6.12.2017 rozpoczynamy wysyłkę najnowszego modelu eskortowca Hiburi. Wszystkie zamówienia składane na ten model i akcesoria będą sukcesywnie realizowane po 6.12.2017. A już w grudniu kolejne - NOWOŚCI MODEL HOBBY!!!!! Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe PZL P-23 Karaś

dodaj do koszyka
 
Nazwa:
PZL P-23 Karaś
Producent:
GOMIX
Cena:
155 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:33
Stopień trudności: Średni


Funkcja:
  - Lekki bombowiec
Producent:
  - Państwowe Zakłady Lotnicze

Dane techniczne:
  - Długość:  Lekki bombowiec
  - Wysokość:  3,3 m
  - Rozpiętość:  13,95 m
  - Masa własna:  1980 kg
  - Masa maksymalna:  2893 kg
  - Pułap:  7300 m
  - Zasięg:  1260 km

Napęd:
  - 1 × Bristol Pegasus VIII, gwiazdowy 9-cylindrowy - 720 KM
Prędkość maksymalna:
  - 319 km/h

Uzbrojenie:
- 1 × karabin maszynowy wz.33 kalibru 7,92 mm (zsynchronizowany)
- 2 × karabiny maszynowe Vickers F kalibru 7,7 mm (ruchome)
- 700 kg bomb (6 × 100 kg i 2 × 50 kg)





Dodatki do modelu:

Koła do samolotu PZL P-23 Karaś
Cena: 4.4 zł

brak towaru
Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru


Rys historyczny:
  W 1939 r. "Karaś" był konstrukcją dopracowaną, ale ustępującą w osiągach samolotom niemieckim. Prędkość samolotu była zbyt mała a manewrowość niewystarczająca. W chwili agresji III Rzeszy na II RP w lotnictwie polskim służyło 118 samolotów PZL.23B zgrupowanych w 5 eskadr bombowych po 10 samolotów w każdej, tworzących brygadę bombową. Ponadto po 10 samolotów przydzielono do każdej z 7 armii do zadań rozpoznawczych. Brały one aktywny udział w walkach kampanii wrześniowej wykonując 130 lotów bojowych i zrzucając od 52 do 60 ton bomb. W walkach wzięło udział pięć z dziewięciu egzemplarzy zamówionych przez Bułgarię maszyn w wersji PZL.43A, których nie zdążono wysłać do odbiorcy. Weszły one w skład 41 eskadry rozpoznawczej. W rezerwie i naprawach znajdowało się dodatkowo ok. 50 maszyn. 2 września 1939 jeden PZL.23B z 21 eskadry bombowej zbombardował fabrykę w Oławie, dokonując pierwszego ataku bombowego na terytorium Niemiec w II wojnie światowej. "Karasie" wykonywały ataki na niemieckie kolumny wojskowe oraz wykonywały misje rozpoznawcze. Najpotężniejszy nalot wykonały samoloty PZL.23 4 września atakując niemieckie kolumny pancerne w rejonie Radomska i Wielunia. Pozbawione osłony myśliwskiej ponosiły jednak ciężkie straty. Ponadto 20 maszyn rozbiło się podczas startów i lądowań w trudnych warunkach lotnisk polowych. Znaczna część maszyn rezerwowych została zniszczona podczas bombardowania lotnisk w Krakowie i Poznaniu w pierwszych dniach wojny. Łącznie zniszczeniu uległo prawie 90% "Karasi". 11 PZL.23B i około 20 PZL.23A zostało ewakuowanych do Rumunii, gdzie internowane przez tamtejsze władze, a później przejęte przez lotnictwo rumuńskie w szeregach którego wzięły udział w walkach przeciwko ZSRR. Żaden z samolotów nie powrócił do kraju po wojnie, a wszystkie ocalałe maszyny zostały złomowane.


Internetowy sklep modelarski model hobby
Get Adobe Flash player