| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 21.02.2018 rozpoczynamy wysyłkę najnowszego modelu niemieckich pojazdów na podwoziu czołgu PzKpfw I. Sanitatskraftwagen I auf PzKpfw. I Ausf.A Panzerbefehlswagen KlPzBfWg 1KlA Kolejna nowość to Japoński eskortowiec IJN Shimushu. Okręt w stanie na 1944 rok. Model i akcesoria można już zamawiać w naszym sklepie. Wysłkę rozpoczynamy po weekendzie około 25.02.2018. Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe PzKpfw IV Ausf H

dodaj do koszyka
 
Nazwa:
PzKpfw IV Ausf H
Producent:
GPM
Cena:
52 PLN
Cena promocyjna:
45 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:25
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Czołg średni
Producent:
  -

Dane techniczne:
  - Długość:  6,63 metra
  - Wysokość:  2,68 metra
  - Szerokość:  2,88 metra
  - Masa całkowita:  26 000 kg
  - Załoga:  5 ludzi
  - Zasięg w terenie:  130 km
  - Zasięg na drodze:  210 km

Napęd:
  - Maybach HL 120 TRM - 265 KM
Prędkość maksymalna:
  - 38 km/h

Uzbrojenie:
- armata - 7,5 cm KwK 40 L/43
- 2x MG34 (7,92 mm)






Dodatki do modelu:

Lina holownicza do czołgu Pz.Kpfw IV
Cena: 12 zł

dodaj do koszyka
Lufa czołgów Pz.Kpfw.IV Ausf. H/J 75mm KwK 40 L/48
Cena: 9.15 zł

dodaj do koszyka
Zestaw gąsienic Panzer III, Panzer IV, Hummel, StuG IV - Tracks - Laufketten
Cena: 74.3 zł

brak towaru
Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru
Farby akrylowe PACTRA, broń pancerna (II w.ś.) - Niemcy Acrylics, armoured vehicles (WW2) - Germany [5x10 ml]
Cena: 22.5 zł

dodaj do koszyka


Rys historyczny:
  PzKpfw IV (Panzerkampfwagen IV) – niemiecki czołg średni z okresu II wojny światowej. Aż do jesieni 1942 roku był najcięższym wozem pancernym służącym w armii III Rzeszy. Początkowo był uzbrojony w krótkolufowe działo kalibru 75 mm, jednak pod wpływem doświadczeń wyniesionych ze starć z radzieckimi czołgami T-34 i KW-1, przezbrojono go w armaty długolufowe. Przez kilka miesięcy był najlepszym czołgiem państw osi i jedynym, który mógł nawiązać równorzędną walkę z wozami alianckimi. Mimo pojawienia się cięższych maszyn PzKpfw V Panther i PzKpfw VI Tiger, nigdy nie został przez nie wyparty z dywizji pancernych i do końca wojny był podstawowym czołgiem niemieckim. W kwietniu 1943 roku rozpoczęto produkcję wozów PzKpfw IV Ausf H, które posiadały wszystkie modyfikacje wprowadzone w wersji G oraz kilka drobniejszych (nowa skrzynia biegów, nowy typ kół napędowych i napinających, koła podtrzymujące pozbawiono gumowych bandaży). Czoło całego kadłuba było już chronione pancerzem o grubości 80 mm (bez płyt dodatkowych). W toku produkcji, zaczęto dolne i boczne powierzchnie kadłuba oraz boczne powierzchnie wieży pokrywać Zimmeritem. Była to specjalna substancja zapobiegająca przyleganiu przeciwpancernych min magnetycznych. Masa czołgu wzrosła do 26 000 kg, co spowodowało niewielki spadek prędkości maksymalnej, do 38 km/h. Ogółem, do czerwca 1944 roku, wyprodukowano 3774 wozy tej serii. Według niemieckiej koncepcji wojsk pancernych, wóz PzKpfw IV miał być najcięższym czołgiem w dywizjach pancernych. Wyposażony w krótkolufowe działo kalibru 75 mm, miał służyć jako wsparcie lżejszych wozów PzKpfw III, głównie w starciu z nieprzyjacielską piechotą. Jednakże w przededniu wybuchu wojny, czołgów PzKpfw III było jeszcze zbyt mało, by uwzględnić je w planach dowództwa. Według etatu batalionu pancernego z 1939 roku, miały się w nim znaleźć dwie kompanie lekkie (wyposażone w czołgi PzKpfw I i PzKpfw II), oraz jedna ciężka, w której powinno służyć 12 wozów PzKpfw IV. W sierpniu 1939 roku, Niemcy dysponowali 211 czołgami PzKpfw IV, co stanowiło zaledwie 6 % całości sił pancernych III Rzeszy. Dlatego też w niektórych batalionach zastępowano je czołgami lżejszymi, które nie znalazły się w oficjalnych etatach (PzKpfw III, PzKpfw 35(t), PzKpfw 38(t)). W piętnastu zaś, w ogóle nie zorganizowano kompanii ciężkich. Po kampanii wrześniowej stopniowo zaczęto wycofywać czołgi lekkie, jednak był to proces powolny, gdyż nie było wystarczającej liczby czołgów średnich, którymi można by je zastąpić. Poziom ich produkcji, w początkowym okresie wojny, był o wiele za niski, jak na rzeczywiste potrzeby armii niemieckiej. W związku z planowaną inwazją na Związek Radziecki, stany dywizji pancernych zmniejszono, usuwając jeden z czterech batalionów pancernych i wcielając je do nowych jednostek. W ten sposób zwiększono liczbę związków pancernych, choć liczba czołgów rosła bardzo powoli. W dodatku nadal były w użyciu czołgi lekkie PzKpfw II, lub zdobyczne czołgi czeskie, których nie można było zastąpić lepszym sprzętem. Swoje sukcesy w kampanii francuskiej, oraz w początkowym okresie operacji Barbarossa, armia niemiecka zawdzięczała zastosowaniu doktryny Blitzkriegu, zapewniającej doskonałą współpracę wojsk pancernych z innymi rodzajami broni, oraz zaskoczeniu przeciwnika. Jednakże żaden czołg niemiecki nie mógł samodzielnie stawić czoła dobrze opancerzonym wozom alianckim. Okazało się, że nawet czołgi PzKpfw III z długolufową armatą kalibru 50 mm, nie dorównują radzieckim T-34. Dlatego też od wiosny 1942 roku, zaczęto wozy PzKpfw IV uzbrajać w długolufowe działa kalibru 75 mm. Aż do jesieni tego roku, gdy ruszyła produkcja ciężkich czołgów PzKpfw VI Tiger, były one najlepszą niemiecką bronią zaczepną. Ostatecznie wycofano z dywizji pancernych wozy starszych typów, które nie nadawały się do bezpośredniej walki z nieprzyjacielskimi czołgami. Od lata 1943 roku w niemieckich dywizjach pancernych zaczęły pojawiać się czołgi PzKpfw V Panther. Ustalono nowy etat dywizji, według którego miała się ona składać z dwóch czterokompanijnych batalionów pancernych. Jeden z nich miał być wyposażony w czołgi PzKpfw IV, natomiast drugi miał zostać uzbrojony w Pantery. Nigdy jednak liczba Panter nie przewyższyła liczby wozów PzKpfw IV, których produkcja trwała niemal do końca wojny. Od końca 1942 roku PzKpfw IV był podstawowym czołgiem w armii niemieckiej, choć ustępował zarówno czołgom Panther, jak i Tiger. Ogółem wyprodukowano ponad 8,5 tysiąca egzemplarzy różnych wersji. Wiele czołgów PzKpfw IV służyło również w armiach innych krajów. Używali ich między innymi Węgrzy (52 sztuki), Rumuni (100 sztuk), Bułgarzy (52 sztuki), Finowie (15 sztuk) i Hiszpanie (20 sztuk). Prawdopodobnie kilka sztuk trafiło również do Chorwacji i Turcji. Nieznana liczba tych wozów została przejęta w toku działań wojennych przez Rosjan. Część z nich była wykorzystywana w roli przynęty, natomiast inne przebudowano na samobieżne działa SU-76i lub SG-122A. Pewna liczba czołgów służyła także po zakończeniu wojny, m.in. w Bułgarii, Jugosławii, Finlandii, Egipcie, Hiszpanii, Jordanii i Turcji. 17 egzemplarzy wzięło udział w wojnie sześciodniowej w 1967 roku, walcząc po stronie syryjskiej.


Internetowy sklep modelarski model hobby