| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 25.08.2017 rozpoczynamy sprzedaż najnowszego modelu Pancernika Bismarck. Wszystkie zamówienia składane na ten model i akcesoria będą sukcesywnie realizowane po 1.09.2017. A już we wrześniu kolejne - NOWOŚCI MODEL HOBBY!!!!! Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe HMS Warspite

brak towaru
 
Nazwa:
HMS Warspite
Producent:
A. Haliński
Cena:
175 PLN
Cena promocyjna:
145 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:200
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Pancernik
Stocznia:
  - Devonport Royal Dockyard

Dane techniczne:
  - Długość: 
  - Wysokość: 
  - Szerokość: 
  - Zanurzenie: 
  - Wyporność standardowa:  33,410 ton
  - Wyporność maksymalna: 
  - Paliwo: 
  - Zasięg: 

Napęd:
  -
Prędkość maksymalna:
  -

Uzbrojenie:
- 8 x 381mm
- 12 x 152mm
- 8 x 102mm
- 4 × octuple 2-pdr
- 4 poczwórne karabiny maszynowe 0.5 cala (12,7mm)



Dodatki do modelu:

Łańcuch okrętowy, Chain, Kette - 2,9mm / 50 cm
Cena: 3 zł

brak towaru
Trapy 80 cm SKALA - 1:200
Cena: 9.5 zł

brak towaru
Reling potrójny prosty 135cm SKALA - 1:200
Cena: 8 zł

dodaj do koszyka
Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru


Rys historyczny:
  HMS Warspite był pancernikiem typu Queen Elizabeth służącym w brytyjskiej Royal Navy. Został zwodowany 26 listopada 1913 w Devonport Royal Dockyard. Był i nadal jest jednym z najbardziej znanych okrętów Royal Navy. "Warspite" podczas II wojny światowej zdobył przezwisko "Stara dama", wywodzące się z wypowiedzi admirała Sir Andrew Cunninghama w 1943. Pierwszym dowódcą "Warspite" po przyjęciu do służby w 1915 był kapitan Edward Montgomery Phillpotts. "Warspite" dołączył doDrugiej Eskadry Liniowej (Second Battle Squadron) należącej do Grand Fleet i przeprowadził kilka pozytywnie zatwierdzonych ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń ogniowych, które obserwował Churchill, okręt zaskoczył przyszłego premiera precyzją i siłą ognia dział kalibru 381mm. Pod koniec 1915 "Warspite" wpłynął na mieliznę, co spowodowało uszkodzenia kadłuba. Po remoncie dołączył ponownie do Grand Fleet, tym razem jako cześć nowo formowanej Piątej Eskadry Liniowej (ang. Fifth Battle Squadron), która została stworzona dla pancerników typu Queen Elizabeth. Na początku grudnia Warspite miał kolejny wypadek – tym razem podczas ćwiczeń miał kolizję z siostrzanym okrętem HMS "Barham", co spowodowało znaczne uszkodzenia na "Warspite". W 1934 "Warspite" przeszedł gruntowną modernizację. Jego nadbudówki zostały radykalnie zmienione, zmiany dosięgły także hangaru dla samolotów. Przebudowany został także system napędowy i uzbrojenie. Modernizacja została zakończona w 1937, "Warspite" wrócił do aktywnej służby jeszcze w tym samym roku. Kolejny raz został przeniesiony na Morze Śródziemne, gdzie pod dowództwem kapitana marynarki Victora Crutchley`a został okrętem flagowym dowódcy floty. W tamtym czasie miał przez wiele miesięcy problemy z napędem i ze sterowaniem, które sprawiało problemy od czasów uszkodzenia podczas Bitwy Jutlandzkiej w 1916. W czerwcu 1939 wiceadmirał Sir Andrew Cunningham zastąpił poprzedniego Commander-in-Chief Floty Śródziemnomorskiej. 3 września tego roku Wielka Brytania przystąpiła do wojny z Niemcami, ale jeszcze nie z Włochami. "Warspite" później opuścił Flotę Śródziemnomorską i dołączył do Home Fleet. Był tam zaangażowany w wiele polowań na duże niemieckie okręty, które próbowały wypłynąć na Atlantyk, aby tam pełnić role raiderów. "Warspite" nie miał jednak kontaktu z żadnym dużym wrogim okrętem w tym czasie. W kwietniu 1940 "Warspite" służył w kampanii norweskiej, gdzie brał udział w drugiej bitwie pod Narwikiem. Podczas lata 1940, "Warspite" został przeniesiony na Może Śródziemne i walczył na nim w kilku potyczkach. Jedną z najważniejszych, zakończoną strategicznym zwycięstwem, była Bitwa pod Matapan, w której 3 włoskie krążowniki i 2 niszczyciele zostały zatopione w nocnej bitwie. W 1941 "Warspite" opuścił Aleksandrię i wyruszył w podróż do USA gdzie miał zostać wyremontowany w Puget Sound Naval Shipyard w Bremerton. Remont i modyfikacje (włączając także wymianę luf dział artylerii głównej, które były już zużyte) rozpoczęto w sierpniu, zakończono w grudniu 1941. Okręt był nadal w stoczni, gdy nastąpił japoński atak na Pearl Harbor. Po testach w pobliżu zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej "Warspite" opuścił ten obszar dołączając do Brytyjskiej Floty Wschodniej na Oceanie Indyjskim. W czerwcu 1943 "Warspite" dołączył do Force H bazującej w Gibraltarze i wziął udział w operacji Husky – inwazji na Sycylię. Niestety pech dosięgnął "Warspite". 16 września został zaatakowany przez zespół samolotów niemieckich wyposażonych w bomby kierowane Fritz X (FX-1400). Został trafiony 3 razy, z czego najcięższe trafienie spowodowała bomba, która trafiła w pobliżu komina okrętu i przebiła się przez pokład i wybuchła wewnątrz.W dnie kadłuba powstała duża dziura, przez którą wlała się woda. Straty w ludziach nie były duże (9 zabitych i 14 rannych). Pancernik został szybko odholowany przez amerykańskie holowniki na Maltę. 6 czerwca 1944 "Warspite" wziął udział w lądowaniu w Normandii jako częsc Eastern Task Force, ostrzeliwując pozycje niemieckie w rejonie plaży Sword. Następnie pomagał Amerykanom na ich plażach i plaży Gold. Wieża "X", ciężko uszkodzona przez bomby FX 1400 pozostawała niedziałająca. Lufy dział pancernika wkrótce zużyły się i pancernik został wysłany do Rosyth na przezbrojenie. W czasie podróży wszedł na minę magnetyczną, co spowodowało duże uszkodzenia, ale okręt dotarł do portu bezpiecznie. Po dokonaniu jedynie częściowych napraw pancernik został ponownie wysłany do wspierania desantu działami. Bombardował Brest, Le Havre i Walcheren oddając ostatnie strzały ze swoich dział 1 listopada 1944. Od czasów Walcheren pozostawał głównie nieaktywny. Został przeniesiony w skład rezerwy (ang. Category C Reserve) z datą 1 lutego 1945. Po zakończeniu wojny pojawiły sie próby ocalenia pancernika w roli okrętu – muzeum podobnie jak okręt Nelsona HMS "Victory", ale zostały one zignorowane i "Warspite" został sprzedany na złom w 1947.


Internetowy sklep modelarski model hobby
Get Adobe Flash player