| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 25.08.2017 rozpoczynamy sprzedaż najnowszego modelu Pancernika Bismarck. Wszystkie zamówienia składane na ten model i akcesoria będą sukcesywnie realizowane po 1.09.2017. A już we wrześniu kolejne - NOWOŚCI MODEL HOBBY!!!!! Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe HMS Hood

dodaj do koszyka
 
Nazwa:
HMS Hood
Producent:
A. Haliński
Cena:
225 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:200
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Pancernik
Stocznia:
  - Clydebank, należącej do firmy John Brown & Company Ltd., w Glasgow.

Dane techniczne:
  - Długość:  262,30 m
  - Wysokość: 
  - Szerokość:  31,70 m
  - Zanurzenie:  10,15 m
  - Wyporność standardowa:  42462 t
  - Wyporność maksymalna:  48360 t
  - Paliwo: 
  - Zasięg:  7500 m

Napęd:
  - 24 kotły wolnorurkowe Yarrow. Mazut. 4 turbiny typu Curtis, każda turbina napędzała jedną z 4 śrub
Prędkość maksymalna:
  - 32,00 w

Uzbrojenie:
- 8 x 381 mm
- 14 x 102 mm
- 24 x 40 mm
- 16 x 12,70 mm
- 4 wt 533 mm
- 5 wpr p.lot


Dodatki do modelu:

LUFY DZIAŁ - HMS Hood
Cena: 22.89 zł

dodaj do koszyka
Trapy 80 cm SKALA - 1:200
Cena: 9.5 zł

brak towaru
Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru


Rys historyczny:
  Jednym z nowych krążowników liniowych był HMS "Hood", którego stępkę położono 1 września 1916 roku w stoczni Clydebank, należącej do firmy John Brown & Company Ltd., w Glasgow. Miał to być krążownik o znacznie zmniejszonym opancerzeniu dzięki temu był lżejszy. W dniu 22 kwietnia 1918 roku zwodowano kadłub statku, a ostateczne jego wyposażenie zakończono 5 marca 1920 roku, choć już od dnia 1 stycznia 1920 roku okręt włączono do Royal Navy, a jego bazą stał się początkowo port Rosyth, a następnie Scapa Flow. W dniu 17 maja 1920 roku HMS "Hood" został włączony w skład Eskadry Okrętów Liniowych Floty Atlantyckiej (później przemianowana na Home Fleet). Następnie w latach 1920-1923 odbył szereg rejsów do Norwegii, Hiszpanii, w rejon Morza Śródziemnego, Brazylii. W okresie od 27 listopada 1923 roku do 29 września 1924 roku odbył on wraz z innymi okrętami liniowymi floty brytyjskiej rejs dookoła świata w trakcie którego odwiedzono większość kolonii brytyjskich na świecie. Po tym rejsie powrócono ponownie do rejsów do Hiszpanii i rejon Morza Śródziemnego, co trwało do 1936 roku. Gdy włączono go w skład Floty Morza Śródziemnego a jego portem od dnia 10 października 1936 roku stał się Gibraltar. W składzie tej wykonywał on szereg rejsów w rejonie wybrzeża Hiszpanii, gdzie trwała wojna domowa. W dniu 14 stycznia 1939 roku krążownik liniowy HMS "Hood" ponownie została włączony do Home Fleet a jego bazą stał się port wojenny Scapa Flow. Krążownik liniowy HMS "Hood" w czasie II wojny światowej był największym okrętem Royal Navy, był jednak już okrętem przestarzałym, a od chwili zwodowania był kilkakrotnie modernizowany, w trakcie których zmieniono jego opancerzenie i uzbrojenie. W dniu 31 sierpnia 1939 roku pancernik HMS "Hood" został postawiony w stan pełnej gotowości bojowej. I po wypowiedzeniu przez Wielką Brytanię wojny Niemcom 3 września 1939 roku, okręt był gotowy do działań. W pierwszy rejs bojowy wyruszył 8 września 1939 roku w rejon Wysp Owczych. Później kilkakrotnie wychodził na patrole bojowe na Morze Norweskie i w rejon cieśniny Duńskiej, w czasie których nie doszło do spotkań z okrętami niemieckimi. Kapitulacja Francji 17 czerwca 1940 roku zmieniła sytuację w rejonie Morza Śródziemnego, HMS "Hood" został włączony w skład sformowanego w Gibraltarze zespołu floty brytyjskiej Force H. W skład tego zespołu wchodziły oprócz HMS "Hood", okręty liniowe "Resolution" i "Valiant", lotniskowiec "Ark Royal", krążowniki lekkie "Arethusa" i "Enterprise" oraz 11 niszczycieli. W dniach 2 – 7 lipca 1940 roku zespół Force H wziął udział w ramach operacji "Catapult" w ataku na francuskie okręty zgrupowane w porcie wojennym Mers-el-Kebir koło Oranu w Algierii, w wyniku której zniszczono większość okrętów francuskich znajdujących się w porcie. Operacja ta wyeliminowała praktycznie marynarkę francuską z basenu Morza Śródziemnego oraz usunęła niebezpieczeństwo przejęcia okrętów francuskich przez Niemców. W dniu 4 sierpnia 1940 roku HMS "Hood" opuścił Morze Śródziemne i od 10 sierpnia znowu jego portem został Scapa Flow. Z portu tego jeszcze kilkakrotnie wychodził w patrole bojowe, w poszukiwaniu niemieckich okrętów liniowych, które usiłowały przedrzeć się na Atlantyk. W dniu 21 maja 1941 roku dwa okręty liniowe pod dowództwem – dowódcy Dywizjonu Krążowników Liniowych Home Fleet – wiceadm. Lancelota Ernesta Hollanda HMS "Hood" i HMS "Prince of Wales" wypłynęły z Scapa Flow w celu przechwycenia próbujących przedrzeć się na Atlantyk niemieckich okrętów: pancernika "Bismarck" i krążownika "Prinz Eugen". W dniu 24 maja 1941 roku doszło do spotkania zespołów brytyjskich i niemieckich okrętów na tzw. drodze duńskiej. Jako pierwszy zaczął strzelać HMS "Hood", w kierunku krążownika "Prinz Eugen". Po chwili do walki włączył się również HMS "Prince of Wales". Zaczął również strzelać "Bismarck", natomiast drugi z okrętów niemieckich nie uczestniczył w walce z uwagi na zasięg swoich dział. Prawdopodobnie trzecia salwa z okrętu HMS "Hood" była celna. Lecz w tym czasie piąta z kolei salwa z pancernika "Bismarck" oddana z odległości 15000 m bezbłędnie nakryła okręt brytyjski i trafiła w okolice głównego masztu. HMS "Hood" wyleciał w powietrze, przełamał się na pół i w ciągu 2 minut zatonął. Wraz z okrętem zginęła praktycznie cała załoga – 1418 oficerów i marynarzy, w tym czterech polskich członków załogi. Uratowało się zaledwie 3 marynarzy. Na okręcie zginął także wiceadm. Holland.


Internetowy sklep modelarski model hobby
Get Adobe Flash player