| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 6.12.2017 rozpoczynamy wysyłkę najnowszego modelu eskortowca Hiburi. Wszystkie zamówienia składane na ten model i akcesoria będą sukcesywnie realizowane po 6.12.2017. A już w grudniu kolejne - NOWOŚCI MODEL HOBBY!!!!! Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe Scharnhorst

brak towaru
 
Nazwa:
Scharnhorst
Producent:
A. Haliński
Cena:
265 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:200
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Pancernik
Stocznia:
  - Wilhelmshaven.

Dane techniczne:
  - Długość:  234,9 m
  - Wysokość: 
  - Szerokość:  30,0 m
  - Zanurzenie:  9,9 m
  - Wyporność standardowa:  31847 ton
  - Wyporność maksymalna:  38900 ton
  - Paliwo: 
  - Zasięg:  7100 mil przy prędkości 19 węzłów

Napęd:
  - napęd: 3 turbiny Brown-Boveri & Co o mocy 161764 KM, 3 śruby
Prędkość maksymalna:
  - 31,65 węzła

Uzbrojenie:
- 9 x 280mm ( 3xII )
- 12 x 150mm ( 4xII, 4xI )
- 14 x 105mm ( 7xII )
- 16 x 37mm ( 8xII ) p.lot
- 10 x 20mm
- 6 wyrzutni torped 533mm ( 2xIII )
- 3 wodnosamoloty Arado Ar196A-3, 1 katapulta

Dodatki do modelu:

Trapy 80 cm SKALA - 1:200
Cena: 9.5 zł

brak towaru
Reling potrójny prosty 135cm SKALA - 1:200
Cena: 8 zł

dodaj do koszyka
Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru


Rys historyczny:
  Okręt został zbudowany w stoczni Wilhelmshaven. Wszedł do służby 7 stycznia 1939. Po ćwiczeniach na Bałtyku skierowano go do stoczni w celu dokonania poprawek konstrukcyjnych. Przez lipiec i sierpień zmieniono m.in. kształt dziobu. Scharnhorst i bliźniaczy Gneisenau były pierwszymi okrętami Kriegsmarine, których budowa nie była skrępowana ograniczeniami Traktatu wersalskiego. Chociaż opancerzenie dorównywało pancernikom tego okresu, Brytyjczycy zaliczali go do krążowników liniowych. Powodem tego było stosunkowo słabe uzbrojenie. W planach okręt ten miał być powiększonym pancernikiem kieszonkowym. Zamierzano zwiększyć siłę ognia poprzez zastąpienie wież z potrójnymi działami kalibru 280 mm wieżami z podwójnymi działami kalibru 380 mm, lecz potrwałoby to za długo, więc modernizacje odrzucono.

Wojna wybuchła zanim prace nad poprawkami zakończyły się. Na pierwszą misję Scharnhorst został wysłany pod koniec lipca na południe od Islandii. Wraz z Gneisenau miał atakować jednostki brytyjskie. W czasie tej akcji okręty zatopiły krążownik pomocniczy HMS Rawalpindi.

Scharnhorst w 1939 Operacja Nordmark W lutym 1940 wraz Gneisenau, ciężkim krążownikiem Admiral Hipper i niszczycielami Wolfgang Zenker, Wilhlem Heidkamp oraz Karl Galster zostaje wysłany by atakować konwoje brytyjskie między Bergen a Wielką Brytanią. Operacja ta nie przyniosła zamierzonego efektu, gdyż żaden statek nie został posłany na dno. Jedynie U-bootom udało się zatopić 12 statków handlowych o łącznym tonażu 38.000 BRT i niszczyciel HMS Daring.

Operacja Weserübung Podczas inwazji na Norwegię Scharnhorst i Gneisenau należały do Grupy 1, która miała dostarczyć żołnierzy do Narwiku. Stoczyły pojedynek z brytyjskim pancernikiem HMS Renown, podczas którego Gneisenau został uszkodzony.

Operacja Juno Podczas tej operacji Scharnhorst, Gneisenau i niszczyciele Karl Galster, Hans Lody, Erich Steinbrink, Hermann Schoemann napotykają lotniskowiec HMS Glorious wraz z niszczycielami Ardent i Acasta. Wszystkie brytyjskie okręty zostają zatopione, lecz Acasta uszkadza torpedą Scharnhorsta powodując śmierć 48 członków załogi.

Operacja Berlin 28 grudnia 1940 Scharnhorst i Gneisenau próbują przedostać się na Atlantyk, lecz sztorm uszkadza Gneisenau i okręty zawracają. Dopiero 3 lutego przepływają Drogę duńską, a następnego dnia docierają w rejon południowej Grenlandii. 8 lutego napotykją konwój HX-106, lecz przerywają atak, gdy zostaje dostrzeżony pancernik HMS Ramillies. 22 lutego zatapiają 4 brytyjskie statki handlowe. Dzięki słabej aktywności lotnictwa, okrętom udaje się unikać spotkań z Royal Navy. Pomiędzy 7 a 9 marca atakują konwój SL-67, przerywając akcję dopiero wtedy, gdy zostaje dostrzeżony pancernik HMS Malaya. 16 marca zostaje zatopionych 13 statków w tym 4 przez Scharnhorsta. Była to ostania akcja okrętów przed wpłynięciem do portu w Breście 22 marca. Podczas tej operacji, zostały zatopione 22 statki o tonażu 115,600 BRT w tym 8 o tonażu 49,300 BRT przez Scharnhorsta

Scharnhorst i U-47 wracająca ze Scapa Flow po zaatopieniu pancernika Royal Oak.

Operacja Cerberus Podczas pobytu w Breście okręt jest celem ataków RAF, w wyniku czego aż do końca 1941 znajduje się w porcie. W dniach od 11 do 13 lutego Scharnhorst, Gneisenau i Prinz Eugen przedzierają się przez kanał La Manche do Niemiec. Scharnhorst dwa razy wpływa na minę i udaje się do Wilhelmshaven na naprawę, gdzie pozostaje przez następne 8 miesięcy.

Operacja Ostfront 26 grudnia Scharnhorst i kilka niszczycieli, pod dowództwem kontradmirała Ericha Beya, wyruszyła rejon północej Norwegii w celu zaatakowania konwojów JW 55B i RA 55A. Na nieszczęście dla Niemców rozkaz wypłynięcia został przechwycony przez Brytyjczyków. Następnego dnia, z powodu złej pogody Bey wysłał niszczyciele na południe, pozostawiając Scharnhorsta samego. Dwie godziny później, o 9:30 natknął się na krążowniki HMS Belfast, Norfolk i Sheffield. Po krótkiej wymianie salw został zniszczony radar Scharnhorsta, przez co okręt nie był w stanie odawać celnych strzałów w stronę odległych o 12 km krążowników. Bey wydał rozkaz płynięcia na północ, jednak koło 12 zawrócił na południe. Liczył, że uda się bezpiecznie dopłynąć do Norwegii. Z powodu braku radaru i bardzo złej pogody nie wiedział, że przez cały czas jest śledzony przez brytyjskie okręty i płynie w pułapkę. O 16:47 eskorta konwoju, w skład której wchodził m.in. pancernik Duke of York rozpoczęła ostrzał. Mimo zniszczeń, odało się Scharnhorstowi zwiększyć odległość od okrętów brytyjskich, lecz o 18:20 salwa z Duke of York trafiła maszynownie, co przypieczętowało los okrętu. Krążownik Jamaica i niszczyciele Musketeer, Matchless, Opportune oraz Virago zbliżyły się i odpaliły torpedy. Po serii wybuchów Scharnhorst zatonął 26 grudnia o godzinie 19:45 na 72° 16' N i 28° 41' E. Z 1968 członków załogi zginęło 1932, w tym kontradmirał Erich Bey i kapitan Fritz Hintze. 30 ludzi zostało uratowanych przez HMS Scorpion i 6 przez Virago. Oficjalnym powodem zaniechania akcji ratunkowej i pozostawienia niemickich marynarzy w lodowatej wodzie było niebezpieczeństwo storpedowania przez U-booty.


Internetowy sklep modelarski model hobby
Get Adobe Flash player