| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 25.08.2017 rozpoczynamy sprzedaż najnowszego modelu Pancernika Bismarck. Wszystkie zamówienia składane na ten model i akcesoria będą sukcesywnie realizowane po 1.09.2017. A już we wrześniu kolejne - NOWOŚCI MODEL HOBBY!!!!! Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe IJN Yamato

brak towaru
 
Nazwa:
IJN Yamato
Producent:
A. Haliński
Cena:
210 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:200
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Pancernik
Stocznia:
  - Stocznia Marynarki Wojennej w Kure

Dane techniczne:
  - Długość:  263 metry
  - Wysokość: 
  - Szerokość:  36,9 metra
  - Zanurzenie:  8,9 metra (10,2 metra z gruszką dziobową).
  - Wyporność standardowa:  65.000 ton
  - Wyporność maksymalna:  72.800 ton
  - Paliwo: 
  - Zasięg:  11,500 km przy prędkości 16 węzłów

Napęd:
  - 12 kotłów Kanpon, 4 turbiny parowe o mocy 150 000 KM
Prędkość maksymalna:
  - 27 węzłów

Uzbrojenie:
- 9 x dział kalibru 460 mm
- 6 x dział kalibru 155 mm
- 24 x uniwersalnych dział kalibru 127 mm
- 152 x działka szybkostrzelne kalibru 25 mm Typu 96.
- 7 samolotów ( dwie katapulty )



Dodatki do modelu:

Pokłady grawerowane - Set of engraven decks - UNIWERSAL (A-4 - 210mmx 297mm)
Cena: 55 zł

dodaj do koszyka
Trapy 80 cm SKALA - 1:200
Cena: 9.5 zł

brak towaru
Reling podwójny prosty 135cm SKALA - 1:200
Cena: 7 zł

dodaj do koszyka
Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru
LUFY DZIAŁ - Yamato
Cena: 41 zł

dodaj do koszyka


Rys historyczny:
  Yamato (大和) to japoński okręt klasy pancernik. Wraz z bliźniaczym "Musashi", były to największe pancerniki wszech czasów. Nazwa pancernika jest głęboko zakorzeniona w kulturze japońskiej i ma wiele różnych znaczeń - zob. Yamato. Początkowo zamierzano wybudować pięć okrętów tego typu. Określane były jako "niezatapialne od ognia artyleryjskiego superpancerniki". Miały być przeciwwagą dla amerykańskiej Floty Pacyfiku. "Yamato" był budowany według obowiązującej w tamtym czasie we flocie japońskiej zasady, że okręty cesarskie muszą być szybsze i mieć lepsze parametry niż ich odpowiedniki we flotach państw zachodnich. Budowa tych okrętów stała w jawnej sprzeczności i naruszała postanowienia traktatu waszyngtońskiego z 1922 jak i konferencji londyńskiej z 1936 roku. Amerykanie nie mogliby jednak skutecznie odpowiedzieć na to wyzwanie nawet, gdyby dowiedzieli się o budowie tych kolosów. Mieliby przed sobą dylemat: czy wybudować mniejsze okręty w większej ilości, które w bezpośrednim boju mogłyby nie dać pojedynczo rady w walce z pancernikami japońskimi, czy też zbudować okręty o podobnej wielkości i parametrach bojowych. To drugie rozwiązanie miało wadę: niemożliwe byłoby szybkie przemieszczanie okrętów z Atlantyku na Pacyfik i odwrotnie, gdyż śluzy Kanału Panamskiego w tamtym czasie umożliwiały przepuszczanie okrętów o maksymalnej wyporności 60 000 ton. Budowa okrętów tej klasy była owiana całkowitą tajemnicą. Pochylnię, na której budowano "Yamato" owinięto szczelnie linami sizalowymi by ukryć okręt przed ewentualną obserwacją z powietrza, pochylnia z "Musashi" była cały czas otoczona kordonem policji. Ostatecznie ukończono tylko dwa wyżej wymienione pancerniki, trzeci o nazwie "Shinano" przerobiono na lotniskowiec, a budowy dwóch pozostałych zaniechano. Budowie obu okrętów mocno sprzeciwiał się głównodowodzący flotą japońską admirał Isoroku Yamamoto kładący nacisk na rozwój lotnictwa morskiego; przeforsowano to przedsięwzięcie wbrew jego woli. Po złożeniu zamówienia przez marynarkę, przyjęto wstępny projekt w 1935 roku. Szefem zespołu konstruktorskiego był wiceadmirał Keiji Fukuda. Początkowo okręty miały mieć wyporność 69500 ton i turbiny o mocy 200.000 koni mechanicznych zapewniające prędkość 31 węzłów, ostatecznie wyporność spadła do 65000 ton, moc do 150 000 KM, a prędkość do 27 węzłów. Oba okręty zwodowano w 1940 roku, do służby najpierw wszedł "Yamato", 16 grudnia 1941 roku, natomiast "Musashi" po bitwie o Midway w czerwcu 1942 roku. Oba okręty były kolosami: ich standardowa wyporność wynosiła 65.000 ton, a pełna 72.800 ton, miały długość 263 metrów, szerokość 36,9 i zanurzenie 8,9 metra (10,2 z gruszką dziobową). Pierwszy zatonął "Musashi" – zatopiły go 24 października 1944 roku na morzu Sibuyan amerykańskie samoloty startujące z lotniskowców "Cabot", "Enterprise", "Essex", "Franklin" i "Intrepid". Mimo 19 trafień bombami i 17 torpedami utrzymywał się na powierzchni jeszcze długi czas. "Yamato" podzielił los swojego "brata" i poszedł na dno pół roku później w trakcie operacji operacji Ten-Go po zmasowanym ataku amerykańskiego lotnictwa pokładowego startującego z lotniskowców grupy TF 58, trafiony 11 torpedami i 7 bombami. Data zatopienia "Yamato", 7 kwietnia 1945 roku o godzinie 14:23 uważana jest za koniec ery pancerników. Pancerniki pozostały największymi jednostkami bojowymi jeszcze długo po wojnie, a ich sytuacja zmieniła się dopiero w momencie wprowadzenia do służby amerykańskiego lotniskowca uderzeniowego USS "Enterprise" o napędzie atomowym (wyporność ponad 80 tys. ton) w 1961.


Internetowy sklep modelarski model hobby
Get Adobe Flash player