| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 21.02.2018 rozpoczynamy wysyłkę najnowszego modelu niemieckich pojazdów na podwoziu czołgu PzKpfw I. Sanitatskraftwagen I auf PzKpfw. I Ausf.A Panzerbefehlswagen KlPzBfWg 1KlA Kolejna nowość to Japoński eskortowiec IJN Shimushu. Okręt w stanie na 1944 rok. Model i akcesoria można już zamawiać w naszym sklepie. Wysłkę rozpoczynamy po weekendzie około 25.02.2018. Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe Buffalo F2A

brak towaru
 
Nazwa:
Buffalo F2A
Producent:
A. Haliński
Cena:
71 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:33
Stopień trudności: Niski


Funkcja:
  - Samolot myśliwski
Producent:
  -

Dane techniczne:
  - Długość:  Samolot myśliwski
  - Wysokość: 
  - Rozpiętość:  10,67 m
  - Masa własna:  2077 kg
  - Masa maksymalna:  3124 kg
  - Pułap: 
  - Zasięg:  1553 km

Napęd:
  -
Prędkość maksymalna:
  - 486 km/h (5030 m)

Uzbrojenie:
- 4 km Browning 12,7 mm
- 2 bomby 45 kg






Dodatki do modelu:

Klej, Hermol - tubka Glue, Hermol tube - [30g]
Cena: 7.5 zł

brak towaru


Rys historyczny:
  Samolot zaprojektowano w odpowiedzi na zamówienie amerykańskiej marynarki wojennej z 1936 roku na nowoczesny jednopłatowy pokładowy samolot myśliwski. Na zamównienie odpowiedziały firmy Brewster Aearonautical Company (prototyp XF2A-1), a także Grumman (XF4F-1) i Seversky (XFN-1). Pierwszy lot XF2A-1 odbył się w grudniu 1937. Po przeprowadzeniu testów, w czerwcu 1937 US Navy zamówiła 54 egzemplarze seryjnych F2A-1 (zbudowano 53 egz.). Samolot zbudowano w układzie średniopłata, charakteryzował się całkowicie metalową konstrukcją (z wyjatkiem usterzenia), posiadał klapy na skrzydłach i wciągane podwozie. Po przekazaniu 9 samolotów dywizjonowi z USS Saratoga, dowództwo marynarki postanowiło sprzedać pozostałe 44 samoloty jako nadwyżki Finlandii (marynarka USA miała w zamian otrzymać nowszą wersję myśliwca). W sierpniu 1939 rząd Polski zamówił 250 samolotów F2A-1, z których żaden nie został nigdy zbudowany (zakłady Brewstera przyjmowały znacznie więcej zamówień niż były w stanie wykonać). Kolejną wersję oznaczono F2A-2, różniła się ona od poprzedniczki m.in. mocniejszym silnikiem (R-1830-40 ) i lepszym śmigłem. Perwsze samoloty tej wersji dotarły do jednostek US Navy dopiero we wrześniu 1940, gdyż w pierwszej kolejności dostarczano samoloty dla krajów europejskich. W kolejnej wersji, F2A-3, dodano silniejsze opancerzenie, kuloodporną kabinę pilota oraz zwiększono zapas paliwa. Marynarka wojenna USA zamówiła w sumie 43 egzemplarze wersji F2A-2 i 108 F2A-3. Produkcję zakończono w 1942. Piloci chwalili sobie te samoloty, jako łatwe w pilotażu i stosunkowo zwrotne, nie były to jednak samoloty mogące dorównać japońskim Mitsubishi A6M Zero. Wśród wad samolotu należy wymienić często psujące się wysuwane podwozie.


Internetowy sklep modelarski model hobby