| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 21.02.2018 rozpoczynamy wysyłkę najnowszego modelu niemieckich pojazdów na podwoziu czołgu PzKpfw I. Sanitatskraftwagen I auf PzKpfw. I Ausf.A Panzerbefehlswagen KlPzBfWg 1KlA Kolejna nowość to Japoński eskortowiec IJN Shimushu. Okręt w stanie na 1944 rok. Model i akcesoria można już zamawiać w naszym sklepie. Wysłkę rozpoczynamy po weekendzie około 25.02.2018. Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe Kawanishi N1K2-J  Shiden - Kai - (late version)

dodaj do koszyka
 
Nazwa:
Kawanishi N1K2-J Shiden - Kai - (late version)'
Producent:
MODEL HOBBY
Cena:
59 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:33
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Myśliwiec
Producent:
  - -

Dane techniczne:
  - Długość:  9,30 m
  - Wysokość:  3,90 m
  - Rozpiętość:  12,00 m
  - Masa własna:  2656 kg
  - Masa maksymalna:  4000 kg
  - Pułap:  10800 m
  - Zasięg:  2395 km

Napęd:
  - Nakajima Homare NK9H
Prędkość maksymalna:
  - 594 km/h

Uzbrojenie:
- 4 x 20mm Type 99







Dodatki do modelu:

Drążek pilota ( Japonia )
Cena: 4 zł

brak towaru
Sprężyny (4 szt.)
Cena: 4 zł

dodaj do koszyka
Lufy - barrels - Geschuetzrohre - JAPAN TYPE 99 MODEL 2 Mk. 4 - (4 szt)
Cena: 16 zł

dodaj do koszyka
Szkielet wycinany laserem Kawanishi N1K2-J Shiden Kai - Frames - Spannten
Cena: 24 zł

dodaj do koszyka
Amunicja - ammunition - Munition - JAPAN TYPE 99 MODEL 2 ( 140 szt )
Cena: 34 zł

brak towaru
Folia, PVC do tłoczenia owiewek - płaska (1 ark.) [100x85 mm]
Cena: 2 zł

brak towaru
Farby akrylowe PACTRA, lotnictwo (II w.ś.) - Japonia Acrylics, aircrafts (WW2) - Japan [5x10 ml]
Cena: 22.5 zł

dodaj do koszyka


Rys historyczny:
  Pod koniec lat trzydziestych Dowództwo Japońskiej Marynarki przewidywało konieczność operowania lotnictwa z baz na wyspach pozbawionych lotnisk. Ówczesne maszyny nie spełniały pokładanych oczekiwań a szybki rozwój konstrukcji lotniczych w latach trzydziestych zmuszał do poszukiwania nowych rozwiązań. W związku z tym na początku 1940 roku zgłoszono zapotrzebowanie na pływakowy samolot myśliwski przeznaczony do działań osłonowych, ofensywnych operacji desantowych na Oceanie Spokojnym.

Po prawie dwóch latach prac projektowych w maju 1942 roku oblatano pierwszy prototyp N1K1 Kyofu. Doskonałe własności lotne w połączeniu z niezwykłą zwrotnością maszyny którą osiągnięto dzieki zamontowaniu automatycznych klap Fowlera zacheciły projektantów wytwórni Kawanishi do opracowania lądowej wersji samolotu.
Prace nad pierwszą wersją N1K1-J Shiden (litera J oznacza maszynę bazującą na lądzie), odbywały się z inicjatywy wytwórni i w całości były finansowane z jej środków. Samolot był próbą szybkiego dostosowania konstrukcji pływakowej do potrzeb lotnictwa lądowego, co zaowocowało sporą ilością problemów. Borykano się z defektami nowej, mocniejszej jednostki napędowej, zbyt dużym momentem obrotowym wytwarzanym przez nowe cztero łopatowe śmigło, słabą widocznością z kabiny pilota.
Dodatkowy problem stanowiło podwozie. Ponieważ samolot był średniopłatem musiano zastosować bardzo długie i skomplikowane podwozie główne, które w warunkach lotnisk polowych często się łamało. Mimo swoich niedoskonałości, maszyna była szybsza od A6M5 Zero i zwrotniejsza od J2M2 Raiden co w połączeniu z pojawieniem się Amerykańskich mysliwców F4U Corsair i F6F Hellcat doprowadziło do uruchomienia produkcji seryjnej.

Mimo to zdawano sobie sprawę z wad tej maszyny co zaowocowało podjęciem prób dalszej jej modyfikacji. Tak powstał N1K2-J Shiden Kai, dolnopłat wyposażony w silnik Nakajima Homare 21 o mocy 1990 KM i uzbrojeniu złożonemu z 4 działek 20mm w skrzydłach. Samolot w dużej części zaprojektowano od nowa jednak wykorzystując części pochodzące z jego poprzednika. Uproszczono konstrukcję samolotu zmniejszając ilość części o ponad 17000, zdemontowano dwa karabiny maszynowe 7,7mm umieszczone w kadłubie, wzmocniono konstrukcję kadłuba, zmieniono kształt usterzenia. Zastosowano wiele zamienników wykonanych z mniej strategicznych surowców. Takie rozwiązanie zapewniało większą płynność produkcji, w okresie gdy rodzime zakłady stawały się celami nalotów bombowych. Prototyp nowej maszyny oblatano 23 grudnia 1943 roku a w kwietniu 1944 roku przekazano ją na testy Marynarce Japonii. Jeszcze przed ukończeniem testów zbudowano kolejnych 7 prototypów. Ostatecznie samolot podobał się tak bardzo że po przejściu wszystkich testów został zamówiony jako myśliwiec przechwytujący Marynarki Shiden kai Model 21.


Internetowy sklep modelarski model hobby