| | | | | home | koszyk | forum | kontakt | logowanie | rejestracja | administracja | linki
Jesteś teraz na stronie Sklep Modelarski model-hobby.pl. Niestety oglądasz ją bez wtyczki Flash. Zapraszamy do przeglądania oferty naszego sklepu modelarskiego. Poza standardowymi modelami kartonowymi posiadamy w swoim magazynie wiele unikatowych i kolekcjonerskich modeli. W razie jakichkolwiek pytań, proszę wysyłać maile. Pozdrawiamy.
AKCESORIA
ANTYKWARIAT
BUDOWLE
KOLEJ
KOLEJ WWII
LITERATURA
NARZĘDZIA OLFA


Od dnia 03.10.2016 rozpoczynamy sprzedaż naszego najnowszego modelu. Japoński krążownik lotniczy Mogami. Wszystkie zamówienia składane na ten model i akcesoria będą sukcesywnie realizowane po 17.10.2016. A już w listopadzie kolejne - NOWOŚCI !!!!! Serdecznie pozdrawiamy Zespół MODEL HOBBY.
O NAS

REGULAMIN

BEZPIECZEŃSTWO

LINKI



Strona naszego Partnera - paypal.pl
Strona naszego Partnera - allpal.pl

Wydawnictwo Modelarskie wydawnictwo.model-hobby.pl

Strona naszego Partnera - Wydawnictwa Kagero

Galeria Obrazów J. Wróbla - galeria.model-hobby.pl
Modele papierowe Messerschmitt Bf-109 T-1

dodaj do koszyka
 
Nazwa:
Messerschmitt Bf-109 T-1
Producent:
MODEL HOBBY
Cena:
51 PLN
Grupa:
modele kartonowe
Skala:
1:33
Stopień trudności: Wysoki


Funkcja:
  - Myśliwiec pokładowy
Producent:
  - -

Dane techniczne:
  - Długość:  8,75 m
  - Wysokość:  2,45 m
  - Rozpiętość:  11,08 m
  - Masa własna:  2250 kg
  - Masa maksymalna:  3080 kg
  - Pułap:  10500 m
  - Zasięg:  700 km

Napęd:
  - -
Prędkość maksymalna:
  - 570 km/h

Uzbrojenie:
- 2 x MG17
- 2 x MGFF
- 4 bomby 50kg
- lub
- 1 bomba 250 kg



Dodatki do modelu:

Lufy - barrels - Geschuetzrohre - Bf 109 E3 - E9, T - zestaw (końcówki MG 17, lufy MG FF)
Cena: 22.4 zł

dodaj do koszyka
LUFY - MG-17
Cena: 18 zł

dodaj do koszyka
Szkielet wycinany laserem Me-109 T1 - Frames - Spannten
Cena: 10 zł

dodaj do koszyka
Plastikowa osłona kabiny do samolotu Bf-109 T1
Cena: 10 zł

brak towaru
Koła do samolotu Messerschmitt Bf-109 T-1
Cena: 7 zł

brak towaru
Emalia modelarska "Duraluminium" Enamels Dural metalic (nr kat.209) - poj. 15ml
Cena: 4.6 zł

dodaj do koszyka
Emalie modelarskie, lotnictwo (II w.ś.) - Niemcy Enamels, aircrafts (WW2) - Germany [4x15 ml]
Cena: 22.5 zł

dodaj do koszyka
Tektura grubości Card, thickness - 1mm (A-4)
Cena: 0.5 zł

dodaj do koszyka


Rys historyczny:
  W połowie lat trzydziestych w Niemczech podjęto decyzję o budowie jednostek nowej klasy w Kriegsmarine, lotniskowców.
Jednocześnie zaczęto szukać też odpowiedniego samolotu pokładowego. Ze względu na ograniczone moce wytwórcze zakładów lotniczych i biur projektowych, postanowiono do celów morskich przystosować już istniejące modele maszyn.
Myśliwcem pokładowym miał zostać Arado Ar 197, jednak mimo zadowalających wyników jakie osiągał podczas testów jasnym było że na skutek szybkiego rozwoju techniki lotniczej maszyna ta stanie się przestarzała przed ukończeniem lotniskowca. W związku z tym postanowiono zaadoptować do roli maszyny pokładowej nowy Niemiecki myśliwiec Messerschmitta Bf-109.
Przeróbce poddano najnowszą w owym czasie wersję E. Zgodnie z zaleceniami RLM w samolocie powiększono rozpiętość skrzydeł, dodano hak do chwytania lin hamujących oraz uchwyty do katapultowania.
Powiększenie rozpiętości spowodowało wzrost doskonałości aerodynamicznej (odległości jaką zdolny jest pokonać samolot szybując z określonej wysokości) a to z kolei spowodowało iż samolot miał bardziej płaską trajektorię podejścia do lądowania. Podobnie zachowywał się samolot Ta-152 będący wersją rozwojową Fw-190 wyposażoną w skrzydła o dużej rozpiętości. O ile w przypadku samolotu lądowego nie stanowiło to większego problemu to w przypadku samolotu lądującego na lotniskowcu stanowiło znaczne utrudnienie w fazie lądowania. Problem ten rozwiązano instalując na górnej powierzchni płata hamulce aerodynamiczne przy pomocy których pilot mógł łatwiej kontrolować samolot podczas podchodzenia do lądowania. Pierwotnie przewidywano składanie skrzydeł lecz ostatecznie zrezygnowano z tego rozwiązania.

W ciekawy sposób rozwiązano też metodę startu z pokładu. Otóż samoloty nie startowały na własnym podwoziu lecz były katapultowane za pomocą specjalnego wózka na którym były ustawiane. W trakcie katapultowania samolot miał juz schowane podwozie.

W okresie od lutego do czerwca1941 roku, bo tyle właśnie trwała produkcja "Theodora" wyprodukowano łącznie 70 maszyn. Pierwszych 7 samolotów przekazano do dalczych testów i prac rozwojowych. Pozostałe 63 maszyny po zawieszeniu prac nad lotniskowcem przebazowano do Norwegii, gdzie brały udział w walkach, w składzie I/JG 77 oraz JGr Trondheim. Operujące w Norwegii maszyny pozbawione były osprzętu umożliwiającego start i lądowanie z pokładu lotniskowca. Pod koniec 1941 roku 48 myśliwców przeniesiono do Pillau i ponownie dostosowano do standardów maszyny pokładowej, gdzie oczekiwały na ukończenie Graf Zeppelina aż do kwietnia 1943 roku.
Wtedy to ostatecznie zarzucono budowę okrętu a maszyny przekazano do jednostek III/JG11, "Jagdstaffel Helgoland" i "Wilde Sau" gdzie używano ich do zadań operacyjnych i szkoleniowych.


Internetowy sklep modelarski model hobby
Get Adobe Flash player